|
|
|
|
ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ – ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΠΤΥΧΙΑΚΟ)
|
|
|
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (2021-2022)
|
|
|
1. ΓΕΝΙΚΑ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΣΧΟΛΗ |
|
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ |
|
|
ΤΜΗΜΑ |
|
ΙΑΤΡΙΚΗΣ |
|
|
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
|
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
|
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
|
ΚΑ0300 |
|
|
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
|
11ο ΚΑΙ 12ο |
|
|
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
|
ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ – ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΠΤΥΧΙΑΚΟ) |
|
|
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
|
Ι. ΓΡΙΒΕΑ |
|
|
ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
|
Ε. ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ και Ακαδημαϊκοί Υπότροφοι |
|
|
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
|
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ |
|
|
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
|
• ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ Ι ΚΑΙ ΙΙ
• ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΕΠΙΤΥΧΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ Ι ΚΑΙ ΙΙ |
|
|
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
|
ΕΛΛΗΝΙΚA ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚA |
|
|
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
|
ΝΑΙ |
|
|
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|
https://eclass.uth.gr/courses/MED_U_207/ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
|
Διαλέξεις Φροντιστήρια Κλινική άσκηση Εφημερία
Σύνολο |
|
5 5 20 4
34 - ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ 11
|
|
|
|
|
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
|
|
|
|
|
|
|
|
Ο γενικός σκοπός του μαθήματος είναι η περαιτέρω θεωρητική και πρακτική κατάρτιση των φοιτητών της Ιατρικής στον τομέα της Παιδιατρικής.
Οι φοιτητές, οι οποίοι έχουν λάβει τις βασικές γνώσεις της Παιδιατρικής στα μαθήματα Παιδιατρικής Ι και Παιδιατρικής ΙΙ στο 9ο και 10ο εξάμηνο, μέσω της κλινικής άσκησης για 8 εβδομάδες θα μπορούν να παρουσιάζουν παιδιατρικά περιστατικά που νοσηλεύονται στην Κλινική, να εξετάζουν και να κάνουν απλές ιατρικές πράξεις.
Οι ειδικοί στόχοι του μαθήματος εξειδικεύονται στα παρακάτω επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
- Δυνατότητα παρουσίασης ιστορικού νοσηλευόμενου ασθενή
- Ικανότητα αξιολόγησης των κλινικοεργαστηριακών ευρημάτων
- Παρουσίαση της καθημερινής πορείας των νοσηλευόμενων ασθενών
- Ικανότητα διαγνωστικής προσέγγισης και διαφορικής διάγνωσης
- Εκμάθηση θεραπευτικών αγωγών σε κοινά παιδιατρικά νοσήματα
- Επιλογή του κλινικοεργαστηριακού ελέγχου που απαιτείται για την διαγνωστική προσέγγιση του ασθενούς
- Αναζήτηση και αξιολόγηση της πρόσφατης βιβλιογραφίας
- Προετοιμασία και παρουσίαση περιστατικού χρησιμοποιώντας πρόσφατη βιβλιογραφία
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να χρησιμοποιεί την κατακτημένη γνώση προκειμένου:
- να μπορεί να λαμβάνει αναλυτικό παιδιατρικό ιστορικό
- να έχει την ικανότητα περιεκτικής παρουσίασης του ιατρικού ιστορικού
- να έχει την ικανότητα φυσικής εξέτασης στους παιδιατρικούς ασθενείς όλων των ηλικιών
- να έχει την ικανότητα σύνθεσης και ανάλυσης των πληροφοριών με σκοπό τη διαφοροδιάγνωση
- να κάνει χρήση των κλασσικών και νέων διαγνωστικών μεθόδων
- να επιλέγει τον κλινικοεργαστηριακό έλεγχο που απαιτείται για την διαγνωστική προσέγγιση του ασθενούς
- να μπορεί να εκτελεί απλές ιατρικές πράξεις, όπως αιμοληψίες
- να μπορεί να αξιολογεί την πορεία έκβασης της νόσου
- να γνωρίζει την θεραπευτική αντιμετώπιση κοινών παιδιατρικών νοσημάτων
- να γνωρίζει την αντιμετώπιση του νεογνού υψηλού κινδύνου
- να έχει την ικανότητα να παρουσιάζει ιατρικό θέμα στηριζόμενος στη πρόσφατη βιβλιογραφία
|
|
|
|
|
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
|
|
|
|
|
|
|
Περιγραφή / Περιεχόμενο μαθήματος:
Οι θεματικές ενότητες που περιλαμβάνονται είναι η ύλη της Παιδατρικής Ι και Παιδιατρικής ΙΙ. Επίσης συμπεριλαμβάνονται στην ύλη το κεφάλαιο «Υγρά και ηλεκτρολύτες» και οι θεραπείες των νοσημάτων της Παιδιατρικής
|
|
|
|
|
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
|
- Το ωράριο των φοιτητών είναι 8.30-2.30μμ.
- Οι φοιτητές παρακολουθούν την «πρωινή αναφορά» (8.30-9.30πμ), συμμετέχουν - κατανεμημένοι σε ομάδες 2-3 ατόμων ανά ειδικευόμενο γιατρό - στην επίσκεψη ασθενών, έχοντας στην ευθύνη του καθένας τουλάχιστον 1 ασθενή. Στη συνέχεια, συμμετέχουν στην επίσκεψη με τον ειδικευμένο γιατρό και τους αντίστοιχους ειδικευόμενους γιατρούς, καθώς και στην επίσκεψη του Διευθυντή της Κλινικής (ή του αντικαταστάτη του) με όλους τους γιατρούς της Κλινικής, όπου παρουσιάζονται όλοι οι ασθενείς.
- Επί 1 βδομάδα (εκ περιτροπής) οι φοιτητές παρακολουθούν και συμμετέχουν στην καθημερινή λειτουργία της Μονάδας Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών.
- Ανά εβδομάδα (εκ περιτροπής) παρακολουθούν επίσης τη λειτουργία εξωτερικών ιατρείων της Κλινικής, βάσει προγράμματος.
- Κάθε φοιτητής παρουσιάζει σε PowerPoint ένα ενδιαφέρον περιστατικό που επιλέγει με την καθοδήγηση και επίβλεψη μέλους ΔΕΠ της Κλινικής
- Η μεσημβρινή ζώνη (12.30-2.30) περιλαμβάνει τα φροντιστηριακά μαθήματα, την παρουσίαση περιστατικών από τους φοιτητές και οποιαδήποτε εκπαιδευτική εκδήλωση έχει η Κλινική.
- Κατά τη διάρκεια του διμήνου οι φοιτητές είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθήσουν 8 4ώρα γενικής εφημερίας, σε διαφορετικές ημέρες το καθένα, βάσει προγράμματος.
- Οι φοιτητές υποχρεούνται επίσης να συμμετέχουν στις επιστημονικές εκδηλώσεις της κλινικής (πχ Παιδιατρικό Συμπόσιο Κεντρικής Ελλάδας κ.α.).
- Με τη λήξη του διμήνου ο εκπρόσωπος των φοιτητών στο δίμηνο παραδίδει στον υπεύθυνο του μαθήματος: α) έντυπο με πιστοποιημένη την παρακολούθηση των εφημεριών της Κλινικής από τον υπεύθυνο κάθε εφημερίας γιατρό β) CD με όλες τις παρουσιάσεις περιστατικών από φοιτητές, γ) 2 πλήρη ιστορικά ασθενών από κάθε φοιτητή.
- Ο κάθε φοιτητής έχει δικαίωμα να απουσιάζει 2 ημέρες στις 8 εβδομάδες κλινικής άσκησης. Απουσίες πέρα αυτού του ορίου δεν γίνονται δεκτές.
|
|
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
|
Εξειδικευμένα λογισμικά υποστήριξης της διδασκαλίας (ΜS Power Point) και διαχείρισης βιβλιογραφίας και επιστημονικών δεδομένων (PubMed) |
|
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
-
Διαλέξεις, Βιβλιογραφική ενημέρωση, Φροντιστήρια, Παρουσιάσεις περιστατικών από ειδικευόμενους και φοιτητές:
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (8 εβδομάδες x 10 ώρες) 80
-
Κλινική άσκηση - Εκπαιδευτικές επισκέψεις:
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (8 εβδομάδες x 20 ώρες) 160
-
Εφημερίες:
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (8 εβδομάδες x 4 ώρες) 32
ΣΥΝΟΛΟ ΕΞΑΜΗΝΟΥ: 11 ECTS
|
|
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
|
Γίνεται λαμβάνοντας υπόψιν:
- Την παρουσίαση περιστατικού που έχει κάνει ο κάθε φοιτητής
- Την επίδοση του κατά την κλινική άσκηση
- Προφορική εξέταση εφ’ όλης της ύλης της Παιδιατρικής μετά το τέλος της Κλινικής Άσκησης
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
|
|
|
|
|
|
|
|
- Παιδιατρική. Τόμος ΙΙ. Συγγραφείς: A.A.P., McInerny K.T, 1η έκδοση 2013, ΒROKEN HILL PUBLISHERS LTD
- Nelson «ΒΑΣΙΚΗ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ» 8η Αγγλική/5η ελληνική έκδοση ΒROKEN HILL PUBLISHERS LTD 2020
|
|
|
|
|
|
|