Προπτυχιακή - Φοιτητές 5ου έτους

 

     
 

ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ I

 
 
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (2021-2022)
 
 
1. ΓΕΝΙΚΑ
 
         
         
  ΣΧΟΛΗ   ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ   
  ΤΜΗΜΑ   ΙΑΤΡΙΚΗΣ  
  ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ   ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ  
  ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ   ΜΠ0201  
  ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ   9o  
  ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ   ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ I  
  ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ   Ι. ΓΡΙΒΕΑ  
  ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ   Ε. ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ και Ακαδημαϊκοί Υπότροφοι  
  ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ    ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  
  ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ   OXI  
  ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:   ΕΛΛΗΝΙΚA ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚA  
  ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS   ΝΑΙ  
  ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)   https://eclass.uth.gr/courses/MED_U_209/  
         
         
  ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ   ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  
 

Διαλέξεις
Κλινική άσκηση


Σύνολο 

 

2
2

4 - ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ 4

 
     
 
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
 
         
 

Ο γενικός  σκοπός του μαθήματος είναι η θεωρητική και πρακτική κατάρτιση των φοιτητών της Ιατρικής στον τομέα της Παιδιατρικής, παρέχοντας στους φοιτητές βασικές γνώσεις του τομέα αυτού,  ανεξάρτητα της μελλοντικής ειδίκευσης που θα έχει ο κάθε γιατρός.

Οι ειδικοί στόχοι του μαθήματος εξειδικεύονται στα παρακάτω επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Εκμάθηση του τρόπου λήψης και σύνταξης του παιδιατρικού ιστορικού
  • Διεκπεραίωση αναλυτικής φυσικής εξέτασης σε όλο ηλικιακό φάσμα της παιδιατρικής
  • Αξιολόγηση κοινών συμπτωμάτων που έχουν βασικά παιδιατρικά νοσήματα
  • Αξιολόγηση εργαστηριακών και απεικονιστικών εξετάσεων
  • Ικανότητα διαγνωστικής προσέγγισης και διαφοροδιάγνωσης

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να χρησιμοποιεί  την κατακτημένη γνώση προκειμένου:

  • να μπορεί να λαμβάνει αναλυτικό παιδιατρικό ιστορικό
  • να έχει την ικανότητα περιεκτικής παρουσίασης του ιατρικού ιστορικού
  • να έχει την ικανότητα φυσικής εξέτασης στους παιδιατρικούς ασθενείς όλων των ηλικιών
  • να έχει την ικανότητα σύνθεσης και ανάλυσης των πληροφοριών με σκοπό τη διαφοροδιάγνωση
  • να κάνει χρήση των κλασσικών και νέων διαγνωστικών μεθόδων
  • να επιλέγει τον κλινικοεργαστηριακό έλεγχο που απαιτείται για την διαγνωστική προσέγγιση του ασθενούς
να μπορεί να αξιολογεί την πορεία έκβασης της νόσου

 
     
 
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
 
         
 

Περιγραφή / Περιεχόμενο μαθήματος: Οι θεματικές ενότητες που περιλαμβάνονται είναι:

  • Αύξηση και Ανάπτυξη. Φυσιολογική αύξηση και ανάπτυξη του παιδιού όπως και οι διαταραχές αυτών και η αξιολόγηση του παιδιού με ειδικές ανάγκες.
  • Παιδιατρική κατάσταση Θρέψης και Διαταραχές Θρέψης. Δίαιτα φυσιολογικού βρέφους, φυσιολογικού παιδιού και εφήβου, παχυσαρκία, παιδιατρική υποθρεψία και ανεπάρκειες βιταμίνων και μετάλλων
  • Γενετική και δυσμορφολογία. Τύποι κληρονομικότητας, γενετική αξιολόγηση, χρωμοσωμικές διαταραχές και προσέγγιση δυσμορφικού παιδιού
  • Μεταβολικές διαταραχές. Διαταραχές των υδατανθράκων και των αμινοξέων
  • Εμβρυϊκή Ιατρική και Νεογνολογία. Αξιολόγηση της μητέρας, του εμβρύου και του νεογνού, μητρικά νοσήματα που επηρεάζουν το νεογνό, νοσήματα του εμβρύου, αναπνευστικά νοσήματα νεογνού, αναιμία και υπερχολερυθριναιμία, νεκρωτική εντεροκολίτιδα, υποξαιμική ισχαιμική εγκεφαλοπάθεια, ενδοκρανιακή αιμορραγία και σπασμοί, σηψαιμία και μηνιγγίτιδα
  • Εφηβική Ιατρική. Επισκόπηση και αξιολόγηση εφήβου. Φροντίδα της καλής Υγείας του εφήβου και διατροφικές διαταραχές.
  • Ανοσολογία. Ανοσολογική αξιολόγηση, λεμφοκυτταρικές διαταραχές, διαταραχές ουδετερόφιλων, σύστημα συμπληρώματος.
  • Αλλεργία. Ταξινόμηση της αλλεργίας, άσθμα, αλλεργική ρινίτιδα, ατοπική δερματίτιδα, κνίδωση, αγγειοοίδημα και αναφυλαξία, ορονοσία, αλλεργίες σε έντομα, ανεπιθύμητες αντιδράσεις σε τροφές και φάρμακα
  • Λοιμώδη νοσήματα. Εμβολιασμοί και προφύλαξη
  • Πεπτικό σύστημα. Αξιολόγηση πεπτικού συστήματος, στοματική κοιλότητα, οισοφάγος και στόμαχος, εντερική οδός, ηπατικά νοσήματα
  • Αναπνευστικό σύστημα. Αξιολόγηση αναπνευστικού συστήματος, έλεγχος αναπνοής, απόφραξη ανώτερου αεραγωγού, κατώτεροι αεραγωγοί, παρεγχυματικά και πνευμονικά αγγειακά νοσήματα, κυστική ίνωση, θωρακικό τοίχωμα και υπεζωκότας
  • Καρδιαγγειακό σύστημα. Αξιολόγηση καρδιαγγειακού συστήματος, συγκοπή, θωρακικό άλγος, αρρυθμίες, ακυανωτικές και κυανωτικές συγγενείς καρδιοπάθειες, καρδιακή ανεπάρκεια, ρευματικός πυρετός, μυοκαρδιοπάθειες και περικαρδίτιδα
  • Ορθοπαιδική. Ορθοπαιδική αξιολόγηση, κατάγματα, ισχίο, κατώτερο τμήμα κάτω άκρου και γόνατο και άκρο πόδι
 
     
 
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
 
         
         
  ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ   Παρακολούθηση 2 ωρών (υποχρεωτικές παρουσίες) εβδομαδιαίως Κλινικής Άσκησης στους θαλάμους της Πανεπιστημιακής Παιδιατρικής Κλινικής και 2 ωρών εβδομαδιαίως από αμφιθεάτρου διαλέξεων.  
  ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ   Εξειδικευμένα λογισμικά υποστήριξης της διδασκαλίας (ΜS Power Point) και διαχείρισης βιβλιογραφίας και επιστημονικών δεδομένων (PubMed). Υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας E-CLASS  
  ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  
  • Κλινική άσκηση: Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (14 εβδομάδες x 2 ώρες) 28
  • Διαλέξεις: Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (14 εβδομάδες x 2 ώρες) 28
ΣΥΝΟΛΟ ΕΞΑΜΗΝΟΥ: 4 ECTS
 
  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ   Γραπτή τελική εξέταση, διαβαθμισμένης δυσκολίας που περιλαμβάνει:
• Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
• Ερωτήσεις σύντομης θεωρητικής ανάπτυξης
 
         
     
 
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
 
         
 
  1. Nelson «ΒΑΣΙΚΗ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ» 8Η Αγγλική/5η ελληνική έκδοση ΒROKEN HILL PUBLISHERS LTD 2020
  2. Παιδιατρική. Τόμος Ι. Συγγραφείς: A.A.P., McInerny K.T, 1η έκδοση 2013, ΒROKEN HILL PUBLISHERS LTD
 
         

 

     
 

ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ ΙΙ

 
 
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ Ι (2021-2022)
 
 
1. ΓΕΝΙΚΑ
 
         
         
  ΣΧΟΛΗ   ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ   
  ΤΜΗΜΑ   ΙΑΤΡΙΚΗΣ  
  ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ   ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ  
  ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ   ΚΑ0300  
  ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ   11ο ΚΑΙ 12ο  
  ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ   ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ – ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΠΤΥΧΙΑΚΟ)  
  ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ   Ι. ΓΡΙΒΕΑ  
  ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ   Ε. ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ και Ακαδημαϊκοί Υπότροφοι  
  ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ    ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  
  ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ   • ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ Ι ΚΑΙ ΙΙ

• ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΕΠΙΤΥΧΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ Ι ΚΑΙ ΙΙ
 
  ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:   ΕΛΛΗΝΙΚA ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚA  
  ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS   ΝΑΙ  
  ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)   https://eclass.uth.gr/courses/MED_U_207/  
         
         
  ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ   ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  
  Διαλέξεις
Φροντιστήρια
Κλινική άσκηση
Εφημερία

Σύνολο 
 

5
5
20
4

34 - ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ 11

 
     
 
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
 
         
 

Ο γενικός  σκοπός του μαθήματος είναι η περαιτέρω θεωρητική και πρακτική κατάρτιση των φοιτητών της Ιατρικής στον τομέα της Παιδιατρικής.

Οι φοιτητές, οι οποίοι έχουν λάβει τις βασικές γνώσεις της Παιδιατρικής στα μαθήματα Παιδιατρικής Ι και Παιδιατρικής ΙΙ στο 9ο και 10ο εξάμηνο, μέσω της κλινικής άσκησης για 8 εβδομάδες θα μπορούν να παρουσιάζουν παιδιατρικά περιστατικά που νοσηλεύονται στην Κλινική, να εξετάζουν και να κάνουν απλές ιατρικές πράξεις.

Οι ειδικοί στόχοι του μαθήματος εξειδικεύονται στα παρακάτω επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Δυνατότητα παρουσίασης ιστορικού νοσηλευόμενου ασθενή
  • Ικανότητα αξιολόγησης των κλινικοεργαστηριακών ευρημάτων
  • Παρουσίαση της καθημερινής πορείας των νοσηλευόμενων ασθενών
  • Ικανότητα διαγνωστικής προσέγγισης και διαφορικής διάγνωσης
  • Εκμάθηση θεραπευτικών αγωγών σε κοινά παιδιατρικά νοσήματα
  • Επιλογή του κλινικοεργαστηριακού ελέγχου που απαιτείται για την διαγνωστική προσέγγιση του ασθενούς
  • Αναζήτηση και αξιολόγηση της πρόσφατης βιβλιογραφίας
  • Προετοιμασία και παρουσίαση περιστατικού χρησιμοποιώντας πρόσφατη βιβλιογραφία

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να χρησιμοποιεί  την κατακτημένη γνώση προκειμένου:

  • να μπορεί να λαμβάνει αναλυτικό παιδιατρικό ιστορικό
  • να έχει την ικανότητα περιεκτικής παρουσίασης του ιατρικού ιστορικού
  • να έχει την ικανότητα φυσικής εξέτασης στους παιδιατρικούς ασθενείς όλων των ηλικιών
  • να έχει την ικανότητα σύνθεσης και ανάλυσης των πληροφοριών με σκοπό τη διαφοροδιάγνωση
  • να κάνει χρήση των κλασσικών και νέων διαγνωστικών μεθόδων
  • να επιλέγει τον κλινικοεργαστηριακό έλεγχο που απαιτείται για την διαγνωστική προσέγγιση του ασθενούς
  • να μπορεί να εκτελεί απλές ιατρικές πράξεις, όπως αιμοληψίες
  • να μπορεί να αξιολογεί την πορεία έκβασης της νόσου
  • να γνωρίζει την θεραπευτική αντιμετώπιση κοινών παιδιατρικών νοσημάτων
  • να γνωρίζει την αντιμετώπιση του νεογνού υψηλού κινδύνου
  • να έχει την ικανότητα να παρουσιάζει ιατρικό θέμα στηριζόμενος στη πρόσφατη βιβλιογραφία
 
     
 
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
 
         
 

Περιγραφή / Περιεχόμενο μαθήματος: 

Οι θεματικές ενότητες που περιλαμβάνονται είναι η ύλη της Παιδατρικής Ι και Παιδιατρικής ΙΙ. Επίσης συμπεριλαμβάνονται στην ύλη το κεφάλαιο «Υγρά και ηλεκτρολύτες» και οι θεραπείες των νοσημάτων της Παιδιατρικής

 
     
 
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
 
         
         
  ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ  
  • Το ωράριο των φοιτητών είναι 8.30-2.30μμ.
  • Οι φοιτητές παρακολουθούν την «πρωινή αναφορά» (8.30-9.30πμ), συμμετέχουν - κατανεμημένοι σε ομάδες 2-3 ατόμων ανά ειδικευόμενο γιατρό - στην επίσκεψη ασθενών, έχοντας στην ευθύνη του καθένας τουλάχιστον 1 ασθενή. Στη συνέχεια, συμμετέχουν στην επίσκεψη με τον ειδικευμένο γιατρό και τους αντίστοιχους ειδικευόμενους γιατρούς, καθώς και στην επίσκεψη του Διευθυντή της Κλινικής (ή του αντικαταστάτη του) με όλους τους γιατρούς της Κλινικής, όπου παρουσιάζονται όλοι οι ασθενείς.
  • Επί 1 βδομάδα (εκ περιτροπής) οι φοιτητές παρακολουθούν και συμμετέχουν στην καθημερινή λειτουργία της Μονάδας Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών.
  • Ανά εβδομάδα (εκ περιτροπής) παρακολουθούν επίσης τη λειτουργία εξωτερικών ιατρείων της Κλινικής, βάσει προγράμματος.
  • Κάθε φοιτητής παρουσιάζει σε PowerPoint ένα ενδιαφέρον περιστατικό που επιλέγει με την καθοδήγηση και επίβλεψη μέλους ΔΕΠ της Κλινικής
  • Η μεσημβρινή ζώνη (12.30-2.30) περιλαμβάνει τα φροντιστηριακά μαθήματα, την παρουσίαση περιστατικών από τους φοιτητές και οποιαδήποτε εκπαιδευτική εκδήλωση έχει η Κλινική.
  • Κατά τη διάρκεια του διμήνου οι φοιτητές είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθήσουν 8 4ώρα γενικής εφημερίας, σε διαφορετικές ημέρες το καθένα, βάσει προγράμματος.
  • Οι φοιτητές υποχρεούνται επίσης να συμμετέχουν στις επιστημονικές εκδηλώσεις της κλινικής (πχ Παιδιατρικό Συμπόσιο Κεντρικής Ελλάδας κ.α.).
  • Με τη λήξη του διμήνου ο εκπρόσωπος των φοιτητών στο δίμηνο παραδίδει στον υπεύθυνο του μαθήματος: α) έντυπο με πιστοποιημένη την παρακολούθηση των εφημεριών της Κλινικής από τον υπεύθυνο κάθε εφημερίας γιατρό β) CD με όλες τις παρουσιάσεις περιστατικών από φοιτητές, γ) 2 πλήρη ιστορικά ασθενών από κάθε φοιτητή.
  • Ο κάθε φοιτητής έχει δικαίωμα να απουσιάζει 2 ημέρες στις 8 εβδομάδες κλινικής άσκησης. Απουσίες πέρα αυτού του ορίου δεν γίνονται δεκτές.
 
  ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ   Εξειδικευμένα λογισμικά υποστήριξης της διδασκαλίας (ΜS Power Point) και διαχείρισης βιβλιογραφίας και επιστημονικών δεδομένων (PubMed)  
  ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  
  • Διαλέξεις, Βιβλιογραφική ενημέρωση, Φροντιστήρια, Παρουσιάσεις περιστατικών από ειδικευόμενους και φοιτητές:
    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (8 εβδομάδες x 10 ώρες) 80
  • Κλινική άσκηση - Εκπαιδευτικές επισκέψεις:
    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (8 εβδομάδες x 20 ώρες) 160
  • Εφημερίες: 
    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (8 εβδομάδες x 4 ώρες) 32
ΣΥΝΟΛΟ ΕΞΑΜΗΝΟΥ: 11 ECTS
 
  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ  

Γίνεται λαμβάνοντας υπόψιν:

  • Την παρουσίαση περιστατικού που έχει κάνει ο κάθε φοιτητής
  • Την επίδοση του κατά την κλινική άσκηση
  • Προφορική εξέταση εφ’ όλης της ύλης της Παιδιατρικής μετά το τέλος της Κλινικής Άσκησης
 
         
     
 
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
 
         
 
  1. Παιδιατρική. Τόμος ΙΙ. Συγγραφείς: A.A.P., McInerny K.T, 1η έκδοση 2013, ΒROKEN HILL PUBLISHERS LTD
  2. Nelson «ΒΑΣΙΚΗ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ» 8η Αγγλική/5η ελληνική έκδοση ΒROKEN HILL PUBLISHERS LTD 2020
 
         

get updates