|
|
|
|
2. Αρχές κλινικής εξέτασης στα παιδιά
|
|
|
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (2021-2022)
|
|
|
1. ΓΕΝΙΚΑ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΣΧΟΛΗ |
|
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ |
|
|
ΤΜΗΜΑ |
|
ΙΑΤΡΙΚΗΣ |
|
|
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
|
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
|
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
|
ΜΠ0214 |
|
|
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
|
6o (εαρινό) |
|
|
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
|
ΑΡΧΕΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ |
|
|
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
|
Ιωάννα Γριβέα, Αν. Καθηγήτρια Παιδιατρικής και Νεογνολογίας |
|
|
ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
|
- Γεώργιος Συρογιαννόπουλος, Καθηγητής Παιδιατρικής
- Αντώνιος Γούναρης, Ομότιμος Καθηγητής Νεογνολογίας
- Εμμανουήλ Αλεξόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Παιδιατρικής – Παιδοπνευμονολογίας
- Αλέξανδρος Δαπόντε, Καθηγητής Μαιευτικής και Γυναικολογίας
|
|
|
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
|
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ |
|
|
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
|
OXI |
|
|
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
|
ΕΛΛΗΝΙΚA |
|
|
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
|
ΟΧΙ |
|
|
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|
Ναι. Οι παρουσιάσεις και εν γένει τα στοιχεία του μαθήματος θα αναρτώνται σταδιακά στο e-class |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
|
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ 2 |
|
2
|
|
|
|
|
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
|
|
|
|
|
|
|
|
Στόχος του μαθήματος είναι η εκπαίδευση των φοιτητών στην φυσική εξέταση των παιδιών έτσι ώστε με βάση το σύμπτωμα ή το κλινικό εύρημα και σε συνδυασμό πάντα με το ιστορικό να μπορεί να αξιολογήσει την εικόνα του ασθενούς και να μπορεί να προγραμματίσει εργαστηριακό και/ή απεικονιστικό έλεγχο ώστε να οδηγηθεί στην διάγνωση.
Θα αναλυθούν η κλινική συμπτωματολογία και τα παθολογικά ευρήματα από τη φυσική εξέταση ξεχωριστά για κάθε σύστημα αλλά και σε συνδυασμό έτσι ώστε όταν ο φοιτητής κάνει κλινική άσκηση στην παιδιατρική να μπορεί να εκτιμήσει αλλά και να αξιολογήσει οποιοδήποτε παθολογικό εύρημα υπάρχει κατά τη φυσική εξέταση αλλά πως αυτό θα αξιολογηθεί κατά περίπτωση.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών (πρακτικά και θεωρητικά)
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων
- Λήψη αποφάσεων
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
|
|
|
|
|
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
|
|
|
|
|
|
|
- Εκτίμηση της φυσικής ανάπτυξης και θρέψης (1 ώρα)
- Αξιολόγηση της ψυχοκινητικής εξέλιξης (2 ώρες)
- Εξέταση της κεφαλής και τραχήλου (1 ώρα)
- Η εξέταση των οφθαλμών στα παιδιά (1 ώρα)
- Η αξιολόγηση του αναπνευστικού συστήματος (2 ώρες)
- Η καρδιαγγειακή εκτίμηση του βρέφους και του παιδιού (1 ώρα)
- Συμπτώματα από το γαστρεντερικό σύστημα στα παιδιά – κλινική εκτίμηση (1 ώρα)
- Η παιδιατρική εξέταση του μυοσκελετικού συστήματος (1 ώρα)
- Κλινική εξέταση του δέρματος (1 ώρα)
- Κλινική ενδοκρινολογική εξέταση του παιδιού(1 ώρα)
- Η νευρολογική εξέταση στο παιδί (2 ώρες)
- Συμπτώματα από το ουρογεννητικό σύστημα στα παιδιά – κλινική εκτίμηση (1 ώρα)
- Κλινική εικόνα διαταραχών υγρών και ηλεκτρολυτών (1 ώρα)
- Κλινική εικόνα αιματολογικών νοσημάτων (1 ώρα)
- Παιδιατρική γυναικολογική εξέταση (1 ώρα)
- Χειρουργική αξιολόγηση της κοιλίας στα παιδιά (1 ώρα)
- Μη ειδικά συμπτώματα στον παιδιατρικό ασθενή (2 ώρες)
|
|
|
|
|
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
|
- Διαλέξεις
- Παρουσιάσεις αρχείων πολυμέσων
- Πρακτική άσκηση που περιλαμβάνει φυσική εξέταση παιδιών που νοσηλεύονται στην Παιδιατρική Κλινική ή που προσέρχονται στα ΤΕΠ της Παιδιατρικής Κλινικής
|
|
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
|
- Τεχνολογίες πληροφορικής και μέσων επικοινωνιών για την παρουσίαση του υλικού των διαλέξεων, την διαδικτυακή πληροφόρηση και την πρακτική άσκηση των φοιτητών
- Χρήση λογισμικού για την παρουσίαση των διαλέξεων και την προβολή διαφανειών και βίντεο.
- Οδηγός μελέτης που περιλαμβάνει τα αρχεία παρουσιάσεων και σχετική διεθνή βιβλιογραφία είναι διαδικτυακά διαθέσιμα στους φοιτητές μέσω του e-class.
- Πληροφορίες για το μάθημα, τους διδάσκοντες είναι διαθέσιμα στη γραμματεία της Παιδιατρικής Κλινικής
|
|
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
-
Πρακτική άσκηση: Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (14 ώρες)
-
Διαλέξεις: Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (21 ώρες)
- ΑΡΙΘΜΟΣ ΩΡΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΕΒΔΟΜΑΔΑ (2,5 ΩΡΕΣ
(ΔΙΑΛΕΞΗ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ)
- ΑΡΙΘΜΟΣ ΩΡΩΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ (0,5)
- ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΒΔΟΜΑΔΩΝ (14)
- ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΩΡΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΕΞΑΜΗΝΟΥ (42)
- ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΕΞΕΤΑΣΗ (12)
- ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ (54)
2 ECTS
|
|
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
|
Η εξέταση / αξιολόγηση του φοιτητή γίνεται στο τέλος του μαθήματος με τη συμμετοχή του με τη συμμετοχή τους στην λήψη ιστορικού (30%) και σε γραπτές ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (70%). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
|
|
|
|
|
|
|
|
ΒΙΒΛΙΑ
- «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ», 1η έκδοση 2020, Εκδόσεις Ιωάννης Κωνσταντάρας
- «Παιδιατρική: δεξιότητες και κλινική εφαρμογή» Συγγραφέας: Goldbloom Richard B. 1η έκδοση 2009. Επιστημονικές Εκδόσεις ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ Α.Ε.
ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
- Pediatrics
-
Pediatrics in Review
- Journal of Pediatrics
|
|
|
|
|
|
|