|
|
|
|
3. Εισαγωγή στις Παιδιατρικές Λοιμώξεις
|
|
|
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (2021-2022)
|
|
|
1. ΓΕΝΙΚΑ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΣΧΟΛΗ |
|
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ |
|
|
ΤΜΗΜΑ |
|
ΙΑΤΡΙΚΗΣ |
|
|
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
|
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
|
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
|
ΜΠ0207 |
|
|
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
|
5o (χειμερινό) |
|
|
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
|
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΕΣ ΛΟΙΜΩΞΕΙΣ |
|
|
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
|
Ιωάννα Γριβέα, Αν. Καθηγήτρια Παιδιατρικής και Νεογνολογίας |
|
|
ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
|
- Γεώργιος Συρογιαννόπουλος, Καθηγητής Παιδιατρικής
- Εμμανουήλ Αλεξόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Παιδιατρικής – Παιδοπνευμονολογίας
|
|
|
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
|
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ |
|
|
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
|
OXI |
|
|
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
|
ΕΛΛΗΝΙΚA |
|
|
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
|
ΟΧΙ |
|
|
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|
Ναι. Οι παρουσιάσεις και εν γένει τα στοιχεία του μαθήματος θα αναρτώνται σταδιακά στο e-class |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
|
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ 2 |
|
2
|
|
|
|
|
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
|
|
|
|
|
|
|
|
Σκοπός του μαθήματος είναι η πρώτη επαφή των φοιτητών με τις λοιμώξεις στην Παιδιατρική. Οι λοιμώξεις είναι η πιο συχνή αιτία εισαγωγής σε Νοσοκομείο στην Παιδιατρική και τα παιδιά αποτελούν την κύρια πηγή διασποράς κοινών λοιμώξεων στην κοινότητα. Συγκεκριμένα θα αναλυθούν:
- η φαρμακοκινητική και ο μηχανισμός δράσης των αντιβιοτικών
- η συμπτωματολογία και η κλινική πορεία κοινών παιδιατρικών λοιμώξεων
- ο κλινικοεργαστηριακός έλεγχος που πρέπει να διενεργηθει προκειμένου να τεκμηριωθεί παθογόνος μικροοργανισμός
- η ενδοοικογενειακή διασπορά λοιμώξεων, λοιμώξεις σε παιδικούς σταθμούς, σχολεία και κατασκηνώσεις
- ο τρόπος επιλογής του αντιβιοτικού σε κοινές παιδιατρικές λοιμώξεις
- συνέπειες κατάχρησης αντιβιοτικών
Τα παραπάνω θα δώσουν την δυνατότητα να αποκτήσουν οι φοιτητές τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να μπορούν να επιλέγουν το κατάλληλο αντιβιοτικό σε κοινές παιδιατρικές λοιμώξεις και ταυτόχρονα να κατανοήσουν τις συνέπειες της κατάχρησης αντιβιοτικών. Τελικός στόχος είναι η ορθολογική χρήση των αντιβιοτικών και η ελάττωση της διασποράς ανθεκτικών στελεχών τόσο στην κοινότητα όσο και στο Νοσοκομείο.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών (πρακτικά και θεωρητικά)
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων
- Λήψη αποφάσεων
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
|
|
|
|
|
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
|
|
|
|
|
|
|
Θα αναλυθούν οι βασικές αρχές των παιδιατρικών λοιμώξεων όπως
- Ομάδες αντιβιοτικών φαρμάκων
- Μηχανισμός δράσης αντιβιοτικών
- Φαρμακοκινητική, φαρμακοαντοχή
- Ανεπιθύμητες ενέργειες αντιβιοτικών
- Αιτιολογία κοινών παιδιατρικών λοιμώξεων
- Ιογενείς και μικροβιακές λοιμώξεις κατά συστήματα και ανατομικές θέσεις
- Πυρετός άγνωστης αιτιολογίας
- Επείγουσες καταστάσεις στις παιδιατρικές λοιμώξεις
- Εργαστηριακή διερεύνηση λοιμώξεων
- Πολιτική χρήσης και επιλογή του κατάλληλου αντιμικροβιακού φαρμάκου
- Πηγή μόλυνσης, ενδοοικογενειακή διασπορά
- Κατάχρηση αντιβιοτικών
- Επιδημία, πανδημία
|
|
|
|
|
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
|
- Διαλέξεις
- Παρουσιάσεις αρχείων πολυμέσων
|
|
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
|
- Τεχνολογίες πληροφορικής και μέσων επικοινωνιών για την παρουσίαση του υλικού των διαλέξεων, την διαδικτυακή πληροφόρηση και την πρακτική άσκηση των φοιτητών
- Χρήση λογισμικού για την παρουσίαση των διαλέξεων και την προβολή διαφανειών και βίντεο.
- Οδηγός μελέτης που περιλαμβάνει τα αρχεία παρουσιάσεων και σχετική διεθνή βιβλιογραφία είναι διαδικτυακά διαθέσιμα στους φοιτητές μέσω του e-class.
- Πληροφορίες για το μάθημα, τους διδάσκοντες είναι διαθέσιμα στη γραμματεία της Παιδιατρικής Κλινικής
|
|
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
-
Διαλέξεις: Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (28 ώρες)
- ΑΡΙΘΜΟΣ ΩΡΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΕΒΔΟΜΑΔΑ (2)
- ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΒΔΟΜΑΔΩΝ (14)
- ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΕΞΕΤΑΣΗ (14)
- ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ (42)
2 ECTS
|
|
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
|
Η εξέταση / αξιολόγηση του φοιτητή γίνεται στο τέλος του μαθήματος με τη συμμετοχή του με τη συμμετοχή τους σε γραπτές ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
|
|
|
|
|
|
|
|
ΒΙΒΛΙΑ
- “Red Book”. Συγγραφείς: American Academy of Pediatrics, 2Η έκδοση 2016, εκδόσεις BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
-
«Nelson Βασική Παιδιατρική 5η έκδοση» Συγγραφείς: Marcdante J. Karen, Kliegman M. Robert Εκδόσεις: Broken Hill Publishers
ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
- Pediatric Infectious Diseases Journal
-
Pediatrics
|
|
|
|
|
|
|