ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 5: Βασική περιγεννητική ιατρική: PBL παρουσίαση

 

     
 


5. Βασική περιγεννητική ιατρική: PBL παρουσίαση

 
 
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (2021-2022)
 
 
1. ΓΕΝΙΚΑ
 
         
         
  ΣΧΟΛΗ   ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ   
  ΤΜΗΜΑ   ΙΑΤΡΙΚΗΣ  
  ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ   ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ  
  ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ   ΜΠ0107  
  ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ   9o (χειμερινό)  
  ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ   ΒΑΣΙΚΗ ΠΕΡΙΓΕΝΝΗΤΙΚΉ ΙΑΤΡΙΚΗ: PBL ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ  
  ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ   Ιωάννα Γριβέα, Αν. Καθηγήτρια Παιδιατρικής και Νεογνολογίας  
  ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ  
  • Γεώργιος Συρογιαννόπουλος, Καθηγητής Παιδιατρικής
  • Αντώνιος Γούναρης, Ομότιμος Καθηγητής Νεογνολογίας
  • Αλέξανδρος Δαπόντε, Καθηγητής  Μαιευτικής και Γυναικολογίας
  • Αντώνιος Γκαράς, Επίκουρος Καθηγητής Μαιευτικής και Γυναικολογίας
 
  ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ    ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  
  ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ   OXI  
  ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:   ΕΛΛΗΝΙΚA  
  ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS   ΟΧΙ  
  ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)   Ναι. Οι παρουσιάσεις και εν γένει τα στοιχεία του μαθήματος θα αναρτώνται σταδιακά στο e-class  
         
         
  ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ   ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  
  ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ 2  

2

 
     
 
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
 
         
 

Σκοποί του μαθήματος είναι

  • Κατανόηση της παθολογίας της κύησης
  • Κατανόηση των επιπλοκών της κύησης στη βιωσιμότητα και ανάπτυξη του εμβρύου
  • Απόκτηση των γνώσεων που είναι απαραίτητες για την έγκαιρη αναγνώριση καταστάσεων που δυνητικά είναι απειλητικές για την έγκυο και το έμβρυο
  • Να παρουσιάσει συνοπτικά επικαιροποιημένα δεδομένα της διεθνούς βιβλιογραφίας σε θέματα περιγεννητικής φροντίδας με βάση τις κατευθυντήριες οδηγίες κυρίως του Καναδά, του Ηνωμένου Βασιλείου και των ΗΠΑ
  • Να αποτυπώσει την Ελληνική πραγματικότητα και τις απαιτούμενες διαφοροποιήσεις και προσαρμογές των αντίστοιχων διεθνών συστάσεων στη χώρα μας
  • Να αναδείξει ορθές πρακτικές στην παροχή περιγεννητικής φροντίδας, οι οποίες θεωρείται από τους επαγγελματίες του τομέα ότι μπορούν να συντελέσουν στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών
  • Να εντοπίσει αδυναμίες/κενά του συστήματος, αλλά ενδεχομένως και αναποτελεσματικές πρακτικές της καθημερινότητας, όπως επισημαίνονται από τους ίδιους τους επαγγελματίες του τομέα

Η παρουσίαση των περιστατικών θα γίνεται ταυτόχρονα από γυναικολόγο - μαιευτήρα και Παιδίατρο-νεογνολόγο και θα δώσει την δυνατότητα να γνωρίσει ο φοιτητής τον τρόπο διαχείρισης περιστατικών που αφορούν την περιγεννητική περίοδο και πώς η συνεργασία μεταξύ των δύο αυτών ειδικοτήτων μπορεί να οδηγήσει σε βελτίωση της περιγεννητικής θνησιμότητας και νοσηρότητας.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
 
     
 
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
 
         
 
  • Περιγεννητική θνησιμότητα και νοσηρότητα (1 ώρα)
  • Οργάνωση Περιγεννητικής Φροντίδας (1 ώρα)
  • Φυσιολογική και υπολειπόμενη ανάπτυξη του εμβρύου (2 ώρες)
  • Προγεννητική διάγνωση γενετικών νόσων (1 ώρα)
  • Εμβρυική παρακολούθηση κατά τον τοκετό (1 ώρα)
  • Μη φυσιολογικά εξελισσόμενος τοκετός (1 ώρα)
  • Παθολογία της κύησης (2 ώρες)
  • Φάρμακα και κύηση (1 ώρα)
  • Φυσιολογικός τοκετός (1 ώρα)
  • Κύηση υψηλού κινδύνου (2 ώρες)
  • Πρόωρος τοκετός (1 ώρες)
  • Καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση του νεογνού (2 ώρες)
  • Σταθεροποίηση και μεταφορά πρόωρου νεογνού (1 ώρα)
  • Πολύδυμες κυήσεις (1 ώρα)
  • Νεογνά υψηλού κινδύνου για άμεσες και απώτερες επιπλοκές (2 ώρες)
  • Περιγεννητική ασφυξία (1 ώρα)
  • Σακχαρώδης διαβήτης κύησης (1 ώρα)
  • Κακώσεις κατά τον τοκετό (1 ώρα)
  • Συγγενείς λοιμώξεις (1 ώρα)
  • Παράταση κύησης (1 ώρα)
  • Λοίμωξη από στρεπτόκοκκο ομάδας Β στο νεογνό (1 ώρα)
  • Απώτερη έκβαση νεογνών υψηλού κινδύνου (2 ώρες)
 
     
 
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
 
         
         
  ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ  
  • Το κάθε θέμα παρουσιάζεται με προσέγγιση από γυναικολόγο και από παιδίατρο-νεογνολόγο
  • Πρακτική άσκηση που περιλαμβάνει συμμετοχή στο Ιατρείο Προγεννητικού ελέγχου, παρακολούθηση τοκετών στο Μαιευτήριο και παρακολούθηση στη διαχείρηση νεογνών που νοσηλεύονται στην Μονάδα Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών
 
  ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ  
  • Τεχνολογίες πληροφορικής και μέσων επικοινωνιών για την παρουσίαση του υλικού των διαλέξεων, την διαδικτυακή πληροφόρηση και την πρακτική άσκηση των φοιτητών
  • Χρήση λογισμικού για την παρουσίαση  των διαλέξεων και την προβολή διαφανειών και βίντεο.
  • Οδηγός μελέτης που περιλαμβάνει τα αρχεία παρουσιάσεων και σχετική διεθνή βιβλιογραφία είναι
  •  διαδικτυακά διαθέσιμα στους φοιτητές μέσω του e-class.
  • Πληροφορίες για το μάθημα, τους διδάσκοντες είναι διαθέσιμα στις γραμματείες της Παιδιατρικής Κλινικής και της Μαιευτικής-Γυναικολογικής Κλινικής του ΠΓΝΛάρισας
 
  ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  
  • Διαλέξεις: Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (28 ώρες)
  • Πρακτική άσκηση: Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (7 ώρες)

  • ΑΡΙΘΜΟΣ ΩΡΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΕΒΔΟΜΑΔΑ (2 ΩΡΕΣ)
  • ΑΡΙΘΜΟΣ ΩΡΩΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ (0,5)
  • ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΒΔΟΜΑΔΩΝ (14)
  • ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΩΡΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΕΞΑΜΗΝΟΥ (42)
  • ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΕΞΕΤΑΣΗ (12)
  • ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ (54)
2 ECTS
 
  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ   Η εξέταση / αξιολόγηση του φοιτητή γίνεται στο τέλος του μαθήματος με τη συμμετοχή του σε εξετάσεις πολλαπλής επιλογής  
         
     
 
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
 
         
 

ΒΙΒΛΙΑ

  1. Νεογέννητο υψηλού κινδύνου του Χ. Κώσταλου, Ιατρικές εκδόσεις Λίτσας
  2. Μαιευτικά προβλήματα και λύσεις του Γ. Ιατράκη, έκδοση 1η (2016)

ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

  1. Perinatal Journal
  2. Journal of Perinatology
  3. Paediatric and Perinatal Epidemiology
  4. Journal of Neonatal-Perinatal Medicine
 
         

 

get updates