ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 4: Παιδοπνευμονολογία & επείγοντα παιδοπνευμονολογικά προβλήματα

 

     
 


4. Παιδοπνευμονολογία & επείγοντα παιδοπνευμονολογικά προβλήματα

 
 
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (2021-2022)
 
 
1. ΓΕΝΙΚΑ
 
         
         
  ΣΧΟΛΗ   ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ   
  ΤΜΗΜΑ   ΙΑΤΡΙΚΗΣ  
  ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ   ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ  
  ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ   ΜΠ0216  
  ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ   7ο (χειμερινό)  
  ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ   ΠΑΙΔΟΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΠΑΙΔΟΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ  
  ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ   Εμμανουήλ Αλεξόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Παιδιατρικής –Παιδοπνευμονολογίας  
  ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ  
  • Γεώργιος Συρογιαννόπουλος, Καθηγητής Παιδιατρικής
  • Ιωάννα Γριβέα, Αν. Καθηγήτρια Παιδιατρικής και Νεογνολογίας
 
  ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ    ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  
  ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ   OXI  
  ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:   ΕΛΛΗΝΙΚA  
  ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS   ΟΧΙ  
  ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)   Ναι. Οι παρουσιάσεις και εν γένει τα στοιχεία του μαθήματος θα αναρτώνται σταδιακά στο e-class  
         
         
  ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ   ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  
  ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ 2  

2

 
     
 
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
 
         
 

Σκοποί του μαθήματος είναι

  • Η εκπαίδευση των φοιτητών ώστε να αποκτήσουν τις απαιτούμενες δεξιότητες προκειμένου να μπορούν να διαγιγνώσκουν και να αντιμετωπίζουν Πνευμονολογικά νοσήματα και επείγοντα και απειλητικά για τη ζωή νοσήματα του Αναπνευστικού συστήματος στα παιδιά.
  • Παρουσίαση των νοσημάτων του Αναπνευστικού συστήματος στα παιδιά, ανάλυση της παθοφυσιολογίας τους, της κλινικής τους προβολής και της θεραπείας τους.
  • Παρουσίαση των οξέων και απειλητικών για τη ζωή συμπτωμάτων και νοσημάτων του Αναπνευστικού συστήματος, ανάλυση της παθοφυσιολογίας τους και παράθεση των θεραπευτικών επιλογών που πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα, ώστε να αποτρέπεται ο κίνδυνος για τη ζωή του παιδιού.
  • Οι φοιτητές,  αξιοποιώντας τις γνώσεις που θα λάβουν από την παρακολούθηση του μαθήματος, θα αποκτήσουν την ικανότητα να αξιολογούν και να αντιμετωπίζουν τα νοσήματα αυτά, να αποτρέπουν τους κινδύνους για τη ζωή των παιδιών και να αποφεύγουν τις δυνητικές επιπλοκές τους.

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών (πρακτικά και θεωρητικά)
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων
  • Λήψη αποφάσεων
 
     
 
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
 
         
 
  • Εμβρυολογία, ανατομία και ιστολογία αναπνευστικού δένδρου, ιστορικό και φυσική εξέταση
  • Παθοφυσιολογία νοσημάτων αναπνευστικού συστήματος και λειτουργικές δοκιμασίες πνευμόνων
  • Συγγενείς ανωμαλίες αναπνευστικού συστήματος
  • Λαρυγγίτιδα – Επιγλωττίτιδα – Τραχειίτιδα
  • Εισρόφηση ξένου σώματος
  • Βρογχίτιδα – Βρογχιολίτιδα 
  • Βρογχοπνευμονική δυσπλασία
  • Υποτροπιάζοντα επεισόδια συρίτουσας αναπνοής στην προσχολική ηλικία- Συσκευές χορήγησης εισπνεόμενων φαρμάκων
  • Παιδικό άσθμα – Ασθματικός παροξυσμός
  • Πνευμονία -Επιπλεγμένη πνευμονία
  • Διαταραχές της αναπνοής στον ύπνο
  • Κυστική ίνωση - Πρωτοπαθής δυσκινησία κροσσών
 
     
 
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
 
         
         
  ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ  
  • Διαλέξεις
  • Παρουσιάσεις αρχείων πολυμέσων
  • Πρακτική άσκηση σε παιδιά που νοσηλεύονται στην Παιδιατρική Κλινική ή που προσέρχονται στα ΤΕΠ της Παιδιατρικής Κλινικής
 
  ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ  
  • Τεχνολογίες πληροφορικής και μέσων επικοινωνιών για την παρουσίαση του υλικού των διαλέξεων, την διαδικτυακή πληροφόρηση και την πρακτική άσκηση των φοιτητών
  • Χρήση λογισμικού για την παρουσίαση των διαλέξεων και την προβολή διαφανειών και βίντεο.
  • Οδηγός μελέτης που περιλαμβάνει τα αρχεία παρουσιάσεων και σχετική διεθνή βιβλιογραφία είναι διαδικτυακά διαθέσιμα στους φοιτητές μέσω του e-class.
  • Πληροφορίες για το μάθημα, τους διδάσκοντες είναι διαθέσιμα στη γραμματεία  της Παιδιατρικής Κλινικής
 
  ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  
  • Διαλέξεις: Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (21 ώρες)
  • Πρακτική άσκηση: Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (14 ώρες)

  • ΑΡΙΘΜΟΣ ΩΡΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΕΒΔΟΜΑΔΑ (2,5 ΩΡΕΣ
    (ΔΙΑΛΕΞΗ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ)
  • ΑΡΙΘΜΟΣ ΩΡΩΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ (0,5)
  • ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΒΔΟΜΑΔΩΝ (14)
  • ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΩΡΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΕΞΑΜΗΝΟΥ (42)
  • ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΕΞΕΤΑΣΗ (12)
  • ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ (54)
2 ECTS
 
  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ   Η εξέταση / αξιολόγηση του φοιτητή γίνεται στο τέλος του μαθήματος με τη συμμετοχή του σε γραπτές ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.  
         
     
 
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
 
         
 

ΒΙΒΛΙΑ

  1. «Επίτομη παιδοπνευμονολογία» Συγγραφείς: Κ. Πρίφτης, Α. Καδίτης, Μ. Ανθρακόπουλος. Εκδόσεις: Στεφανάκης ΕΜΜ.  και ΣΙΑ ΕΕ, 1Η ΈΚΔΟΣΗ 2013
  2. «Φυσιολογία της αναπνοής» 8η έκδοση, Συγγραφείς: J. WEST Εκδόσεις:ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

  1. Pediatric Pulmonology
 
         

 

get updates